Mrs. Monday

23. oktober 2012

Planlegging: Stue

Neste rom på planleggingslista er stue (hovedstue) i 1.etg. I tillegg til denne er det loft- og kjellerstue i huset. Loftstuen skal brukes til tv-stue og kjellerstuen skal mannen bruke som musikkrom.
 
Stuen i 1. etg er kombinert stue og spisestue, med utgang til veranda på den ene siden og åpning til gang/hall på den andre. Stue/spisestue er forholdsvis lang og smal (har ikke m2).
 
Jeg har bl.a. brukt dette bildet som inspirasjon i planleggingen:
Foto: Ukjent - noen som vet?

Stuen tegnet i RoomSketcher. Til venstre; dobbeltvindu og verandadør - til høyre; åpning til hall: 
 



Stuen sett fra spisestue-del:

Stuemøbler har vi litt av fra før, bl.a. dette bordet fra Bohus. Det er forholdsvis stort, så det er mulig vi plasserer det i tv-stue istedenfor hovedstue:
Et alternativ til stuebordet vi har, er dette fra Living (Armin stuebord):
Sofaen vi har, en modulsofa, skal stå i tv-stuen. Den er så god å ligge-sitte å se på tv i! Vi ønsker oss en 3-seter og et par lenestoler i hovedstuen. Sofaen vi ser for oss i stuen er noe ala denne, Newbury fra Living:

Oppbevaring på stue synes jeg er vanskelig! Jeg har ett vitrineskap som skal få plass i stuen, men trenger noe mer enn det. Når jeg kikker i møbelforetninger og nettbutikker synes jeg det er mye klassiske seksjoner, noe som er av det KJEDELIGSTE jeg vet! Kanskje må vi bygge en løsning selv? Det kan enkelt gjøres ved hjelp av gamle trekasser, sånn som denne som var avbildet hos Retropolitan
Foto: Retropolitan
 I likhet med spisestuen er det malte panelplater på veggene, med unntak av en kortvegg (bak sofa i tegningen) som er tapetsert. Denne ønsker jeg å male i annen farge enn resten av stuen. Jeg synes Pure & Originals "betong-maling" er kjempetøff og vurderer å prøve denne på kortveggen:
 

En ting er i hvertfall sikkert, det blir en tur til Living!
 

4 kommentarer:

Bolettes hus sa...

Så gøy med nytt hus og planlegging!!! Nydelig blogg du har!! Følger deg jeg!

Kari

Myke minutter sa...

Utrolig mye fint du viser; liker alt! :) Elsker det bildet fra stylisten Daniella Wittes hjem. Hadde et innlegg på bloggen min tidligere i år med bilder + link:
http://mykeminutter.blogspot.no/2012/01/stylistens-hjem.html

Unknown sa...

Kjempefint, storesøs, veldig deg ;)
Hadde gått for de trekassene som oppbevaring jeg altså - glatt ;)

Artig å se på alle ideene dine, du er kjempeflik ;)

Unknown sa...

Evnt. kjempeFLINK :P