Mrs. Monday

19. april 2013

Lyspære-lampa...

vist i forrige innlegg er en ny favoritt i stua!
Jeg fikk den i gave av pappa, etter at han hadde vært sjåfør for lillesøster som skulle hente en skjenk på Home & Cottage (...12 mil unna der vi bor!)
 
 
Og selv om jeg DIGGER lampa, handler ikke dette innlegget om den, men om pappa, som til stadighet stiller opp med bil og henger og henter og løfter og ordner og fikser: møbler og trekasser og gamle dører og søppelhus, som vi finner på Finn.no, salgssider på Facebook eller møbelforretninger vi ikke har her i byen!
(Senest i går hentet han en gammel hagebenk i tre og smijern jeg fant på en salgsside på Facebook)
 
 
 
Da vi var i Hellas for 2 år siden, mamma, pappa, mannen og jeg, kom vi damene over noen utsøkte drivved-kasser i vannkanten. Selv om vi gjerne skulle stappa hele kassen ned i kofferten, fant vi ut at vi måtte nøye oss med de plankene på kassen som hadde gresk skrift. Hva skal dere med dem, sukka pappa og mannen oppgitt, men etter et par tafatte forsøk på å få løs plankene på egenhånd, trådte pappa selvsagt til med rå muskelkraft og knuste kassene i fjæra så plankene føyk og vi kunne plukke med oss drivveden (til vår store fryd og solbadende grekeres store forskrekkelse...)   
Plankebiten står i vinduskarmen i stua, som et minne om en fantastisk ferie, og jeg må le hver gang jeg ser på den og tenker på historien bak!
 
Jeg hadde nok gått glipp av en del loppisfunn, gamle skatter og dill og dall, hadde det ikke vært for at pappa ALLTID stiller opp når det behøves kjøring med tilhenger, henting og løfting! 
For ikke å snakke om år med flytting av alle disse "skattene" ut og inn av gamle bygårder uten heis, rundt omkring i Oslo sentrum
...
 
Og ikke bare er pappan min sjåfør og løftemannskap, han er utdannet teknisk tegner og snekker og får stadig bestillinger på tegninger og utførelse av fremtidige drømmeprosjekter på husene våre, alt fra vegghyller til veranda...
 
...og med 3 interiør-gale damer i familien er det til tider ikke så rent lite snakk om interiør og oppussing, og ikke så rent få prosjekter på gang!
 
 
 
Santorini sommeren 2011:
Føling i fjæra
 
PAPPAN MIN ER TØFFERE ENN DIN!
 
 
 
 
 

17 kommentarer:

adales verden sa...

Kjempefin lampe, en av de fineste slike jeg har sett. .... Deler du hvor de finnes??

Mari sa...

Så fin pappa du har og en veldig koselig historie!
Enig i at tingene blir så mye mer når man har engod historie & og noen minner bak..
ønsker deg en god fredag og helg videre!
Klem Mari

Unknown sa...

Blir rett og slett rørt av å lese dette! :) For ein fantastisk pappa og for ein herlig historie bak plankene! :))

Ha ei fantastisk helg hvor du enn måtte befinne deg! :))

Klem Evy

Toril sa...

Det er så godt med sånne pappaer :)
Man blir aldri for gammel til å være pappajente! ;) Koselig innlegg!
Og knallkul lampe!

Nyt helga!

Hverdagsliv det gode liv sa...

Så herlig historie om pappan din! Dere er heldige alle sammen :o) Ha en herlig kveld! Klem fra Nina

Kirsten sa...

Nå ble han skikkelig rørt, pappan din- men lurer samtidig hva som er på gang
Klem fra mamma

Anonym sa...

Så herlig pappa du har,han er du heldige med og så fint skrevet:))fekk nesten tårer i øynene her,tenk så heldige du er som har ein som stiller opp så masse:))


Ønsker deg ei flott helg!
Klem fra Lillian

Designlykke sa...

OI FOR EN KUL LAMPE ALTSÅ!

Knalltøff.

Ønsker deg ei fin helg!

Henriette

Unknown sa...

For et herlig innlegg:))
Hva skulle vi gjort uten pappa'ne våre ♥ Jeg har og en slik en som alltid stiller opp for meg og brødrene mine...

Ha en fin fin dag!

PS: kul lampe:)

Unknown sa...

Så koselig det var å lese dette innlegget. Jeg har også en pappa som kan "alt", og som jeg er kjempeglad i. D

neri kunst sa...

Hei! For en flott pappa du har som kjører hit og dit og fikser og ordner opp:O).

Den lyspære lampa var skikkelig kul!

Ha en fin søndag :O) KLem fra Neri :O)

Marianne Dragon Waagan sa...

For en snill pappa du har som stiller opp og hjelper til - heldige deg:)
Kjempestilig lampe - LOVE IT:)

En finfin søndag til deg:)
Klem fra marianne

m a g n e t sa...

Så flott innlegg, og takk for at du tok turen inn til meg! Liker bloggen din, legger meg til som følger jeg .-)

Unknown sa...

Fikk tårer i øynene jeg også, søssen!
Pappan vår er verdens beste og snilleste pappa - vi hadde vel ikke bodd i rønner og skitt uten han, men jammen har han stilt opp og gjort ufattelig mye for at vi "småjentene" hans skal få det vi alltid ønsker oss og drømmer om.

Kall oss gjerne bortskjemt, men han gjør det vel av kjærlighet.
Han er mitt største forbilde, og håper jeg blir like flink å stille opp for Elias og Synne når de trenger en hjelpende hånd!

<3 deg pappa!!

P a p i r L a b sa...

Hihi! Næhei!
Min e like tøff som din ;)
*barnligknisemimremoro*

Slik pappa har jeg også. Finnes ikke bedre enn å ha slike! Som stiller opp uansett nykker og krav ;)

Ha en nydelig ny uke!
Klem :)

Anonym sa...

Utrolig fin pappa du har,ta godt
vare på han.Min pappa var snekker og også veldig kreativ.Desverre ble han bare 47 år,vet han hadde vært
slik som din pappa.Lykke til videre
med fine oppdrag der ute.

Anonym sa...

Onkel Arvid <3