Mrs. Monday

6. mai 2013

Bruktduellen NIB

Månedens NIB-utfordring er en skikkelig drømmeutfordring for oss med huset (og blodet) fullt av lopper!
 
I samarbeid med Finn.no utfordrer de nemlig til å vise frem dine bruktkjøp! Og for hver person som deltar i bruktduellen eller deler innhold på Twitter eller Instagram under hashtagen #bruktduellen, gir Finn.no en donasjon til Regnskogfondet!
I tillegg til at lopper er gøy, er vel dèt god nok grunn til å delta i månedens utfordring!

 
Jeg vil vise frem et lite knippe bruktfunn jeg har stående i stua.
Skjenken kjøpte søsteren min brukt for noen år tilbake og for en stund siden kjøpte jeg den av henne igjen! Så den flotte skjenken er minst trippel-brukt og har fått noe oppgradering underveis :)

 
 
 
 
 
Bøker funnet på loppis, emaljekopp fra marked i Ghana og et fargerikt sengeteppe mannen hadde på rommet sitt som liten. Gyldendals store kokebok er fra mormors kjøkken.
 

 
Sydukken i forgrunnen har mamma pusset opp.
Hun har farget den med te og kaffe og festet på et strykemerke med fransk tekst.
Opprinnelig stod dukken i utstillingsvinduet i butikken hun jobber i.
 
 

 
Apotekerflaske fra Vårmarkedet i Vikingskipet forrige helg og en liten glassvase arvet etter mormor.
 
 
Min store loppelidenskap er gamle kameraer. Jeg er alltid på utkikk etter disse på markeder og i bruktbutikker. Noen har jeg også fått i gave fra venner og kjente som har gamle kameraer liggende hjemme.
 
Dette var et lite utvalg av bruktfunnene her i huset!
Håper du også vil delta i Bruktduellen!
Tenk grønt!
 
 
 

13 kommentarer:

Reidunn sa...

Så mye fint du hadde av bruktfunn!!
Likte veldig godt det gamle kameraet du hadde:)
Flotte bilder du har tatt av de fine gamle tingene dine!!:)
Klem fra Reidunn

Lillekatt sa...

Ah kamera!!! *SMELT*!

Annelise Edgarsdatter sa...

Wow, du er virkelig god på Loppis'er:)
Kjempeflott bidrag, lykke til i utfordringen:)

Annelise

ved siden av sa...

Så mange flotte bruktfunn:)
nydelig skjenk, fine bilder!
ønsker deg en finfin kveld:)
og lykke til i utfordringen!
klem nina

Toril sa...

Helt nydelige skatter :)
Du er jammen flink!
God mandagskveld :)

Blåbærtua sa...

Så masse flotte bruktfunn og den skjenken var knallfine,så utrulig stilig kamera,kjekkt med slike gamle ting som ein finner på loppemarked og bruktbutikker❤

Ein fine kveld til deg og så ønsker eg deg ei fin ny veke:)
Klem fra Lillian

Julie sa...

Lekre bilder av NydeligFlotte skatter!
Ønsker deg en NydeligFlott kveld
og lykke til i Nib´s utfordring!
Klem fra Julie :-)

Villa Oss sa...

Å, s¨å mange herlige brukteskatter!
Bruk = sjarmis i mine øyne :)

Ønsker deg en fin dag!
Klem

Maries smak sa...

Så lekre bilder, og for noen fine skatter du har!
Den skjenken din var jo bare nydelig, veldig inspirerende :)

Ha en god dag!
Hilsen Marie :)

Hege sa...

Herlige ting og supre bilder! klem hx

Hverdagsliv det gode liv sa...

Oj, så mye lekkert. Lykke til i bruktduellen! Klem fra Nina

Yvonne sa...

Hei så mye gøyt du har! jeg elsker slike hjem som har mange små og store overaskelser! =)=)

Ønsker deg en fin dag!

Lite hi sa...

Hei på deg!

Så mange fine bruktfunn du har ! :) Morsomt å se så mange artige detaljer!

God natt, og lykke til i bruktduellen.
Klem fra Lite hi