Mrs. Monday

31. mai 2013

Hagevandring...

Nå for tiden bruker vi nesten all fritid ute!
Vi fryder oss over å endelig ha fått egen hage og fikser og ordner så godt vi kan. Vi har ikke all verden med hage-skills da hage, inntil vi kjøpte huset, har vært synonymt med 4 m2 takterrasse. 
 
I følge våre nye (gamle) naboer har hagen en gang i tiden vært en skikkelig prakthage, men dessverre har den blitt noe forsømt de siste årene. Som jeg skrev i DETTE innlegget var vi skikkelig spent på hva som ville dukke opp da snøsmeltingen startet for et par mnd. siden.
 
 
Jeg tar meg en liten runde i hagen hver dag, og så godt som hver gang oppdager jeg noe nytt som spirer og blomstrer (innimellom ugresset).
Disse gule og oransje skjønnhetene tittet frem mellom steinhellene bak garasjen!


 
Brudespireaen har vi gravd opp, den stod i veien for ny verandaplatting, men selv stuet vekk i komposten, blomstrer den villig vekk.


Buksbom ble med hjem fra gartneriet i dag.
Den gjorde seg så godt ved inngangspartiet at jeg må nok tilbake etter fler.
 

 
Hekken bak huset har så smått begynt å blomstre, gule små knopper kikker frem.
Noen som vet hva dette er?


Liljene kommer fra foreldrene mine sin hage, jeg plantet dem sammen med en ensom tulipan som plutselig dukket opp inntil murveggen på baksiden av huset.
 

 
"Ny-gammel" hage er SÅ spennende og jeg kan lett se for meg at jeg kommer til å tilbringe mye tid der ute i årene som kommer!
Ren meditasjon
....og hardt arbeid!
 
 

4 kommentarer:

Mitt og vårt hjem sa...

Det er jo så flott med sånne gamle beplantetet hager:)

God helg!
Klem Siv Mette

My Dream sa...

her er det karastrofe.... masse fint du har i hagen.... <3
skjønner du er glad for hage :)vi har nå 1.1 mål tomt.... ingen grønne fingrer.... :/ men vi får trene :)

klems Diana

Unknown sa...

Sååå spennende! Vi hadde den runden i hagen ifjor;) i år har vi revet vekk det vi ikke ville ha (men tror nok ikke det kommer nytt før neste år...alt det vi skulle ha gjort/ønsker å få gjort/MÅ gjøre...) men gleder meg til bærene og eplene kommer:)
nyt hagen! og god helg:)
klem nina

Anonym sa...

Så spennende å ha fått ein ny hage med masse spennende som nok vil dukke opp,så kjekkt å legge merke til det som kommer:)
Kos deg med hagearbeid!
Fine helg til deg!
Klem fra Lillian