Mrs. Monday

15. april 2015

DIY Dekor av sement // DIY Concrete decor

 
 
 
 
 Betong og hjemme-støp dukker stadig opp i interiørverden.
Jeg synes det er kjempetøft, men har ikke turt å gi meg i kast med de helt store betong-prosjektene.
Drømmen er en hjemmestøpet krakk eller kanskje ei bordplate,
enn så lenge øver jeg meg på litt mindre prosjekter...
 
 
 
 
 
1. Forbered alt som skal gjøres før du blander sementen - den tørker nemlig raskt.
Det er lurt å støpe utendørs, ettersom sementen støver ganske kraftig.
Smør formene du skal bruke med litt matolje, men ikke så mye at det blir bobler i sementen.
 
2. Bland sementen med vann.
Det meste av dekorsementen skal blandes 1 del med vann og 5 deler med sement,
men dette varierer sikkert fra merke til merke.
 
3. Tøm sementen i formen og dekk den med plastfolie.
Tørketiden avhenger av hvor tykt lag med sement du har støpt.
 
 
 
Jeg pyntet betonglysestaken min med prikker tegnet med whiteboard-tusj.
 
 
 
 
Betong-diamanter i en skål.
 
 
 Fin onsdagskveld til deg!
 
 
 
 
In English:
1. Prepare everything before mixing the concrete, as it dries really quick.
Oil the molds, using Cooking oil. Don`t use to much oil, as it makes Bubbles in the concrete.
2. Mix the concrete With water.
3. Pour the concrete in the mold and let i t dry.   
 

2 kommentarer:

Bettum Villa sa...

Så kreativt og fint! Har ikke prøvd meg på støping enda jeg heller, men har veldig lyst. Takk for fine tips i allefall... :)
Klem Madelén

Bente sa...

Heia, for en kreativ blog du har. La meg som følger hos deg.
Ha en finfin dag