Mrs. Monday

4. september 2015

I N N H Ø S T I N G

Etter en deilig og varm ferie i Kroatia er det godt og litt rart å komme hjem til seg selv og en hage som plutselig har gått fra sommer til høst.
 
I år har vi prøvd oss på forskjellige urter i hagen; basilikum, dill, oregano, hvitløk og persille. De har selvsagt blitt høstet og brukt etter hvert som de har vokst,- jeg synes det er veldig stas å bruke ting fra egen hage. Siste rest av urtene har jeg hengt til tørk for å lage krydder av.
 
 
 
 

 
 
Noen av urtene henger på tavla ved spisebordet.
Dekorative og lukter godt!
 
 
 
 

 
 
Gleder meg til å bruke i høstens supper og gryter....
 


 
 

 
 Hva dyrker du i hagen din?
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

LilleLeo sa...

I år har jeg prøvd meg på brokkoli. De ble hinsides store og oppspist av brunsnegl. :/ Selve buketten ble ikke så stor, så jeg tror nok jeg har glippet litt med gjødslingen. Bedre lykke neste år!

Unknown sa...

Så herlig å dyrke litt selv :)
Vi valgte å legge platting over hele den lille hagen vår i forfjor vi, så her plantes det ingenting :))
Jeg får aldri til slikt, palmer og kaktuser overlever, men ikke noe annet nei:)

Lekre bilder! :)